0

Dijital dünyada ürün tanıtma yöntemleri-bölüm 1-

Posted by M. Gizem Akbulut on 19:32 in
Hepimizin bildiği gibi internet kullanıcılarına geniş bilgi kaynağı sağlıyor, yeni bir ürün veya marka ortaya çıktığında da iletişim kaynaklarından bütünleşik olarak faydalanmak gerekiyor. Yeni bir ürün lansmanında yapabileceklerimizi 3'e ayırmamız gerekirse;
1.Geleneksel yöntemler
2.Sosyal Ağlar
3.Online pazarlama araçları olarak bölümlendirebiliriz.

1.Geleneksel yöntemler:
Son dönemlerde dijital dünya ne kadar gözde bir ürün pazarlama ağı olarak görünüyor olsa da yeni bir ürün veya marka lansmanında geleneksel yöntemleri yani görsel, yazılı ve işitsel medyayı kullanmak daha önce görünmemiş bir ürün veya marka için büyük kitlelere ulaşmada önemli bir kaynak. Bu kaynağı en verimli şekilde kullanmak için tüketicinin dikkatini çekmesi sağlanmalı. Demek istediğim ürünün özellikleri yansıtılırken haber değeri taşıyacak nitelikte bir iletişim dili kullanılmalı, Var olan ürünlerden farkı nedir?, tüketiciye sağladığı en büyük fayda nedir?,sorularına net cevaplar verilerek tüketicinin ilgisi çekilmelidir.

2.Search Engine Optimization (SEO):
Online kaynakları kullanmadan önce, ürün veya markanın tanıtılacağı web sitesi veya blog gibi merkez alanı olmalı.Ürün lanse edilirken potansiyel müşterilerinizi iyi optimize edilmiş kolay ulaşılabilen, ürünü veya markayı tanıtan metin, resim veya videolar içeren bir sayfa ile karşılamanız doğru olacaktır.
Bu sayfa yazılırken kodların aramalara uygun olarak yazılmasına, title taglerinin doğru olmasına, header textine, doğru url adresine ve ürününüzü en yalın ve doğru anlatan meta taglere sahip olmasına dikkat edin. Ayrıca markanızın anasayfasının görünen bir alanındanda bu sayfaya yönlendirme yapmanız da site trafiğini arttıracaktır.
3.Email pazarlaması:
Toplu email gönderimi sizin hali hazırdaki müşterileriniz ile iletişim sağlamanın en güvenilir yoludur. Var olan müşterilerinize ön sipariş imkanı veya indirim imkanı sağlayarak yeni çıkacak ürünü piyasaya sürmeden, müşterilerinizi ayrıcalıklı hissettirerek lanse etmeye başlayabilirsiniz. Bu durum aynı zamanda var olan müşterilerinizde aranızdaki güvenin artmasına yardımcı olacaktır.

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.