0

Nöro Pazarlama nedir?

Posted by M. Gizem Akbulut on 16:19 in

Stratejistler sürekli pazarlama yöntemleri yaratmakta, işte nöro pazarlama(neuro marketting) de bunlardan birtanesi.Temel olarak nöro pazarlama insan beyninin belirli kısımlarına hitap etmeye çalışarak yapılan pazarlama çalışmaları demek.Kişinin algısına yönelik reklamlar yapıp hedefe kesin ulaşmakta bu yöntemin faydalarından bir tanesi.Bu konuda özellikle Almanya ve ABD'de yüklü bütçeler harcanarak araştırmalar yapılıyor.

Örneğin ABD’de Houston’daki Baylor College of Medicine’de Samuel McClure başkanlığındaki ekibin yürüttüğü ve Neuron adlı tıp dergisinde (sayı 44, Sayfa 379; http://www.neuron.org/) yer alan araştırmanın sonuçlarına göre, kişinin bir ürünü beğenmesini o markanın imajı belirliyor.

Her zamanki gibi klasikleşen Coca-cola, Pepsi arasında bu araştırma gerçekleştirilmiş.Sebep olarak ise Coca-cola ve Pepsi'nin formullerinin birbirlerine cok benzediğini ifade etmişler.Deney 67 kişilik bir deney grubuna hangi markayı tercih ettikleri sorularak başlanmış,daha sonra bu gruba hangi marka oldukları söylenmeden kolalar verilmiş,daha sonrada aynı işlem hangi markayı içtikleri söylenerek yinelenmiş.Kişiler bu kolaları içerken fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme sayesinde beyinlerindeki hareketlilik gözlenmiş.Bu gözlemlerin sonucunda kişilerin seçtiği markaları tükettiği zamanlarda beyinin beğeni kısmında ve az da olsa kültürel bilginin hatırlanmasıyla alakalı olan kısımda değişiklikler gözlenmiş.Bu deneye istinaden McClure kişilerin ürün tercihlerinde tat ve kültürün etkili olduğunu ileri sürmekte.

Aynı zamanda Almanya' daUlm Üniversitesi’nden nöropsikiyatrist Henrik Walter, insanların beyinlerini düşünme anında inceliyor. DaimlerChrysler adına yürüttüğü araştırmada, otomobillerin erkek beyini üzerindeki etkisini incelemiş. MR cihazına bağlı 12 erkek deneğe farklı sınıf ve modellerde otomobil resimleri gösterilmiş. Spor araba gösterildiğinde beyinlerin ‘ödüllendirme’ bölgesinde belirgin hareklilik tespit edilmiş. Bu bilgi şirketin otomobil pazarlarken veya reklam kampanyası hazırlarken kullanabileceği bir veri olarak kayıtlara geçmiş.

Sonuç olarak teknolojinin bilimin ilerlemesiyle birlikte kişilerin alım eğilimleri de değişmeye ve bizim bunları bilimsel olarak veya teknolojik olarak saptayabilmemiz mümkün olmaya başlıyor.Büyük firmalar artık yüksek bütçelerle kullandıkları yöntemler sayesinde direk nokta atışı yapıp tüketicilerine ulaşmayı hedefliyor biz pazarlamacılara ise bu yöntemleri iyi takip etmek ve uygulamaları konusunda yeni fikirler geliştirip bilimsel verileri iyi değerlendirmek kalıyor.

0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.