0

Gelişen ürünler

Posted by M. Gizem Akbulut on 03:33 in

Urun geliştirme tam olarak nedir diye düşündüğümüzde iki sonuca varıyoruz ilki var olan bir ürüne değişiklik yapılarak daha kullanışlı veya daha sevimli bir hale getirmek veya var olmayan bir ürünü yaratmak.Peki bu nasıl ortaya çıkıyor? Her yeni ürün fikri insanların ihtiyaclarına gore ortaya çıkar.Klasik örnek telefonu ele alalım once evlerimizdeydi sonra arabalarımızda da olmaya basladı en sonunda cağrı cihazı ile birleşerek cep telefonları ortaya cıktı bu insanların eğilimi doğrultusunda ihtiyaclara cevap veren bir geliştirme oldu.Peki bu ürünler her zaman yararlı mı yoksa bize zararlarıda oluyor mu? Bir düşünelim eskiden cep telefonumuz yoktu,başımıza kotu bir sey geldiginde yardım istemek zor oluyordu veya birini merak ettiğimizde ulasmamız zor oluyordu,peki ya özel hayata saygı o kadar cok kullanır hale geldik ki herkesi her an her yerde bulabiliyoruz hatta nerde oldugunu dahi gorebiliyoruz buda negatif yanı sanırım.Ben kesinlikle yeni ürünlere karşı olan biri değilim gelişen dunyada hersey gelişecektir.Önemli olan bilinçli kullanmak ne kadar ureticiler ne kadar kullanırsak onların yararına diye dusunselerde ben kullanıcı olarak yeteri kadar gerekli yerde kullanma taraftarıyım.


Pazarlamacı gözüyle ürün geliştirmeye bakarsam yorumum her yeni veya ilk seyi kim üretirse onun pazar payı daha buyuk olacağıdır bu sebeple yeni ürünler geliştirmek tuketicilerin beklentilerini arttırıp imajınızı yukseltmek kesinlikle satıslarınızda fayda yaratıcaktır.Hatta bazen kendi ülkenizde olmayan bir seyi biraz degiştirip veya aynı sekilde ulkenize getirmek bile size mutlak bir kar saglayacaktır yeterki kullanıslı gunluk hayata girebilecek bir urun olsun.Son donemlerde tüketicilerin alışveriş trendlerinin de cok degiştiğini unutmamak gerekli.Artık tüketiciler kendilerini ifade eden kendilerine ozgu urunleri satın almayı tercih ediyorlar.Bize ise düsen gorev reklam kampanyaları ile tuketicilere bizim ürünlerimizde kendilerinden bir parca oldugunu ispat etmek.Kısacası ürünler kişiselleştirilebilir olmalılar.Her ürün grubuna uygulanamasada ev eşyası,giyim ve teknolojik ürünlerde bu açıyı gözden kaçırmamak lazım.


Sonuc olarak tüketiciysen bilinçli olarak ürünleri kullanacaksın.Üreticiysende insanların senin ürününden vazgecemeyecegi kaliteli ve kalitesine gore ucuz oldugu imajını veren tüketiciyi kesin tatmin eden ürünler yaratıp(bunu illa imal etmek gerekmemekte yapılan reklam,promosyon ve satıs stratejileriyle de gayet bu imaj oturtulur)ac olan piyasaya en uygun zamanda en uygun konumlarda yerlestirerek pazar payını ve kar marjını attırmayı hedefleyeceksin.


0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.