0

Reklam mı once gelmeli Pazarlama araştırması mı?

Posted by M. Gizem Akbulut on 17:43 in
Reklamda,pazarlama araştırmasıda firmanın tüketicinin gözündeki yerini belirleme ve değiştirmede önem taşıyan iki unsur peki hangisi önce olmalı veya bu sıra neye gore belirlenmeli?

Reklam belirli bir firmanın yani reklamcılar için finansörün ürünlerinin mevcut veya potansiyel müsterilere çeşitli araçlar kullanarak(yazılı-gorsel medya,pano vb..)tanıtılmasi ve sunulması anlamına geliyor.


Pazarlama araştıması ise ana yöntemi olan anketi sahada veya internet üzerinden belirlenen segmantasyonlardaki mevcut musteri veya potansiyel musterilere uygulatarak ortaya çıkan verilerin degerlendirilip,firmaya geri bildirim saglamasını amaçlayan bir pazarlama aracıdır.

Peki bu noktada aklıma şu soru geliyor ben bu geri bildirime gore mi reklam yapıp kendimi tanıtmalıyım?Yoksa önce kendimi tanıtıp müsterilerimin reaksiyonlarını almak için ve buna gore strateji belirlemek için mi pazarlama araştırmasında bulunmalıyım?

Reklamında,pazarlama araştırmalarının da maliyetleri azımsanacak gibi degil.Dogru zamanda dogru uygulamayı yaparsak bu uygulamalardan fayda saglayabilecegiz ama dogru zaman ne zaman?
Sanırım bu konudaki en mantıklı yöntem Reklam yayınlanmadan önce hedef kitle olarak belirlenmiş kesimden oluşturulan bir örnek küme üzerinde bir araştırma yapıp yayından önce yapılan bu testte reklamın satın alma dürtüsü uyandırıp uyandırmadığına, başta oluşturulan konsepte uygun bir mesaj verip vermediğine veya marka bilinirliligi oluşturup oluşturmadığına bakmak.Bunun üzerine elde edilen bilgiler sayesinde çalısılan ajansa geri bildirim yapılıp reklam yayınlatılmalı.
Bu aşamalardan sonra yapılan reklam calısmasının geri dönüşleri yani bilinirliğin artması ve satışların artmasından sonra müsteri memnuniyeti anketleri yapılıp bu artan grafiği devam ettirilmeye çalışılabilir.


Tabiki bu yorumlar kesin kural en verimlisi diye bir durum söz konusu değil firmaların durumları,markalarını mı ön plana çıkaracaklar(unilever veya p&g firmaları),yoksa firmalarını mı ön plana çıkaracaklar(Tofaş-Koç) gibi bir çok etken üzerinden karar veriliyor.

En önemli nokta iste müşteri profillerini iyi tanıyıp beklentilerini anlamak ve ona göre strateji oluşturmak,İşte bu yüzden pazarlama araştırma,tecrube ve yaratıcılık işi.

0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.