0

Viral Pazarlama

Posted by M. Gizem Akbulut on 00:47 in

Viral Pazarlama Nedir?


Viral pazarlama, adını virüslerin yayılma şeklinden almış ağızdan ağıza pazarlamanın bir alt kategorisidir. Viral pazarlama ağızdan ağıza (WOM) pazarlamaya eşit değildir ama en önemli kategorilerinden birisidir. En temel fark, viral pazarlamanın sonunda bir aksiyon olması ve bu aksiyonun oluşabilmesi için gerekli olan medyumun da pazarlamacı tarafından hazırlanması gerektiğidir. Viral pazarlamanın yükselen pazarlama değeri olmasının en önemli nedeni, pazarlama ortamlarının yüksek maliyetlere gelmesi ve karlılıkların bu ticari ortamda, geleneksel pazarlama maliyetlerini karşılayamamasıdır.

Viral pazarlamayla ilgili birçok tanım yapılmıştır:

  • Salgın bir hastalık gibi kişiden kişiye yaylısın diye planlı bir şekilde bir fikrin ya da bir urunun bir virüs gibi serpilerek pazarlamasıdır.


  • Kendi reklâmını yapan ve kendi kendine devam eden bir tür pazarlama yöntemidir.

Kaynak:(Sabrina Helm,www.electronicmarkets.org)

Birisi sizin reklam materyalinizi (makalenizi, program kodunuzu, vs.) alır ve ulaşabildiği herkese iletir. Bu yöntemler arasında "arkadaşına öner," "arkadaşına ilet," "yazı gönder," elektronik kartlar, elektronik kitap dağıtımı, vb. sayılabilir.Bu tanımdan sonra firmaların yaptığı viral pazarlama örneklerini sizinle paylaşmak isterim.Bu tekniği hepimiz uygularken özellikle bir blog yazarı olarak kendim viral pazarlamanın bir aracı olarak nasıl firmalara katkıda bulunduğumuzu ifade etmek istedim.


İlk örnicon-Hotmail.gifeğimiz Hotmail: Hotmail. 1996 yılında Hotmail aracılığıyla gönderilen her mailin altına "ücretsiz e-mail adresinize sahip olun: www.hotmail.com" mesajını ekleyince 500 bin olan kullanıcı sayıları bir yıl içinde 12 milyonu aşmıştı.

Birdiğer örneğimizde çoğumuzun izlediği Blair Witch Project(blair cadısı) filmi.Film 1999 yılı yapımı ve sadece 60.000 dolarlık yatırım yaparak 240.000 dolara yakın bir gelir elde etmiş.Bu kadar az maliyetle bu kadar yuksek gelir firmanın akıllı stratejisi olarak filmin reklamının internet,e-mail ve forumlar sayesinde yapılması.


Son örnekte gene popüler bi dizi olan Lost'dan Lost'un yapımcıları 4.Sezonları başlarken Portekiz'in Lizbon kentinde gökten dharma sandıkların4_33_LostFOX.jpgı düşürmüşler.Lost'un pazarlamacıları tarafından uygulanan bu viral pazarlama örneği dizinin popülerliğini korumak adına başarılı bir viral pazarlama uygulaması olmuş.




0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.