0

Youth Marketing/Gençlik Pazarlaması

Posted by M. Gizem Akbulut on 01:19 in
Gençlik pazarlamasını diğer pazarlama dalları gibi ayrı bir dal olarak nitelendirmenin yanlış olacağı düşüncesindeyim.Gençlik pazarlaması bizim gerilla pazarlama olarak adlandırdığımız pazarlama stratejisinin önemli bir koludur aslında. Türkiye gibi tüketici yoğunluğunun gençlerde olduğu ülkelerde özellikle önplana çıkan bir kavramdır.
Gençlik pazarlaması adına yapılan uygulamalarda dikkat edilmesi gereken en önemli hususlara gelirsekte;

1.Uygulayacağınız reklam kampanyaları ürün özelliğini teknik olarak anlatan değil uygulama olarak anlatan bir biçimde design edilmelidir.

2.Ürünün niteliğine göre değişim göstermekle birlikte gençler için promosyon,markaya çekim açısından büyük rol oynayacaktır.

3.WOM kavramının yani ağızdan ağıza pazarlama kavramının doğru yer ve şekilde kullanılması gene gençlik pazarlamasını büyük ölçüde destekleyecektir.

4.Kampanyalarda kullanılan renkler asla ve asla sıkıcı olmamalı aksine çok canlı ve hareketli hatta birçok insan için yorucu nitelik taşımalıdır.

5.Ve son olarak dönemin trendlerine uyum sağlayacak şekilde design edilmiş ürün ve hizmetler gençler tarafında çabuk kabul görecektir.

Örnek verecek olursak;

Türkiye'de Turkcell her segmente göre farklı pazarlama stratejileri belirleyip,farklı uygulamalar yaparak,pazar payı üstünlüğünü elinden bırakmıyor.Daha önce kampuscell,gnctrkcll gibi kampanyalardan sonra 3G'nin de gelmesiyle birlikte tam bir Youth marketing uygulaması gerçekleştirdi.Wireless internet sağlayıcısı olarak çıkardığı Vınn ürününü küçük bir revizyonla değiştirerek gençlere yönelik bir ürün haline getirdi.Bu da yeni çıkmış olarak sayılmasada henüz ürün yaşam eğrisinin başında bulunan bu ürün grubunda, yaratıcı uygulaması sayesinde pazar payından büyük dilimi almasını sağlayacaktır.







0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.