0
Do it yourself
Posted by M. Gizem Akbulut
on
04:39
in
Pazarlama

1)Kendi yaptığınız ürünün fabrikasyon üründen daha ucuza mal olmalı.
2)Fabrikasyon ürünle görünüş olarak rekabet edebilmeli.
3)En az fabrikasyon ürünler kadar sağlam olmalı
4)Fabrikasyon ürünle aynı işlevi gerçekleştirebilmeli.
5)Ürettiğiniz ürünün kalite standartı fabrikasyon ürünlerin standartına eş veya daha iyi olmalı.
Üstte yazdıklarımız varolan ihtiyacımız karşılanamadığı zaman bunu karşılamanın yolu olarak kendimizin bu ürünleri yaratmasıyla ilgiliydi.2000'li yıllarda bu kadar marka,bu kadar ürün çeşidi ve kampanyalar varken direk kendimizin yapmasına çok ihtiyaç kalmadı.Ama bu durumda da kendi markamızı ön plana çıkarmak için DIY'dan yararlanmamız gerekiyor.Kendin yap kavramı firmaların maliyetlerinin düşürülmesi açısından pazarlamacılara güzel bir çözüm yolu.Bu uygulamayı kullanan ünlü firmalardan ilk akla gelenler ise IKEA ve Pegasus.
Ikea ve Pegasus bizlere ürünleri en düşük fiyatla sunmasıyla ön plana çıktı.Peki en düşük fiyatı yakalamak için neleri feda etmemiz gerekir? Düşük fiyat demek maliyetleri azaltmak demek,maliyet kavramına giren kalemlerden kaliteyi koruyarak indirebileceğimiz tek kalem ise personel masrafları.


Sadede gelirsek vizyon sahibi olan her firmanın DIY kavramını tıpkı Ikea ve Pegasus gibi bünyelerine entegre etmeleri fark yaratmak adına doğru bir çözüm olacağı düşüncesindeyim.
Yorum Gönder