0

Logo ve Renkler

Posted by M. Gizem Akbulut on 20:47 in
İnsan ilişkilerinde ilk izlenim çok önemlidir.Yeni tanıştığımız kişiyi ilk önce tanımaya çalışırız.Beynimiz karşımızdaki kişiyle yaptığımız ilk konuşma anında duyu organlarımızla bir karakter analizi yapmaya çalışır. Karşımızdaki kişinin sesi,kokusu ve görsel özellikleri bizim kişi hakkındaki ilk düşüncelerimizi oluşturur.Görsellik kimi insanlar için daha ön planda yer alır,giydiğiniz kıyafetin rengi,cinsi ve tarzı sizi bir sekilde ifade eder.

Aynı şey firmalar içinde geçerlidir.Tanımadığımız bir firma veya ürünün yüzü kullanılan logolardır.Her zaman firma ve ürünle ilgili bilgi edinebilmek adına bize yardımcı olabilecek kişileri bulamayacağımız için logoların bize hissettirdikleri o firma veya ürün hakkındaki düşüncemizi belirler.

Her rengin beynimizde anlam olarak bir karşılığı vardır.Firma imajını yansıtırken logolarda kullandığımız renkler kendimizi tanıtana kadar veya tanıttıktan sonra tüketicilerin bizim hakkımızdaki düşüncelerini sabitlemek anlamında aslında büyük önem taşır.

Genel anlamda renklerin bize ifade ettiklerini sıralamamız gerekirse;

Beyaz:İstikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler,nazik,yumuşak, alçakgönüllü ve asil bir renktir.Logoda beyaz kullanmak barışçıl,uzlaşmacı,doğrucu,istikrarlı ve vizyonu geniş bir firma imajı verecektir.



Siyah:Güç,tutku ve hırsı temsil eder.Konsantrasyon arttırıcı özelliği vardır.İnatçı,kolay kolay yılmayan,öz güveni yüksek bir renk olmasına rağmen Türkiye ve Avrupa'da matem rengi olarak kabul edilir,bu sebeple siyah rengi kullanan firmaların iyi yönleriyle beraber bu noktayı gözden kaçırmamaları hakim olan renk yerine konsantrasyonu arttırıcı özelliğini kullanmaları tavsiye edilir.


Sarı:Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir.Sarı renk, umutsuzluğu kaldırarak yerine neşe, eğlence ve keyif katar.Sürekli bakıldığında ise rahatsız edici etkisi vardır.Taksilerin sarı olmasının sebebi dikkat çekici olup geçici bir kullanım için varolmasıdır.Bu durumda firmanızın yaptığı iş kiralama gibi geçici bir servis değilse sarı çok yalnış bir tercih olacaktır.

Mavi:Sakinliği ifade eder.Geniş alanda kullanılması kasvetli bi ortam sağlar fakat beyaz renkle birleştirilerek açık mavi renk ciddiyet sağlaması açısından ofislerde ağırlıkta kullanılan renktir.Sezgi gücü ve karmaşık zihinsel becerileri ifade eden mavi renk daha ılımlı,yaratıcı fakat saldırgan olmayan firmalar tarafından seçilebilir.


Yeşil:Doğanın ve baharın rengidir,güveni,huzuru ve üretkenliği simgeler,gözleri ve bedeni en çok dinlendiren renk olan yeşil,sıcak havalarda serin, serin havalarda sıcaklık hissi verir.İnsanlara umut duygusunu aşıladığı gibi kendini psikolojik ve bedensel olarak iyi hissetmeyi de sağlar.Güven ön planda olan gruplarda Banka,Hastane veya gıda sektörü gibi kullanılması şiddetle tavsiye edilen bir renktir.

Kırmızı:Mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar.İnsanların üzerinde canlandırıcı,kışkırtıcı ve heyecan verici bir etki yaratır.Aynı zamanda kırmızı yaratıcılığı arttırır,insanların pozitif düşünmelerine sebep olur yani eğer bir yemek firması veya yaratıcı kimliğinizin ön planda olması gereken bir iş kolundaysanız(ör:reklamcılık) kırmızı logonuzda olmazsa olmazlardan.












0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.