0
Logo ve Renkler
Posted by M. Gizem Akbulut
on
20:47
in
Reklamcılık

Aynı şey firmalar içinde geçerlidir.Tanımadığımız bir firma veya ürünün yüzü kullanılan logolardır.Her zaman firma ve ürünle ilgili bilgi edinebilmek adına bize yardımcı olabilecek kişileri bulamayacağımız için logoların bize hissettirdikleri o firma veya ürün hakkındaki düşüncemizi belirler.
Her rengin beynimizde anlam olarak bir karşılığı vardır.Firma imajını yansıtırken logolarda kullandığımız renkler kendimizi tanıtana kadar veya tanıttıktan sonra tüketicilerin bizim hakkımızdaki düşüncelerini sabitlemek anlamında aslında büyük önem taşır.
Genel anlamda renklerin bize ifade ettiklerini sıralamamız gerekirse;
Beyaz:İstikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler,nazik,yumuşak, alçakgönüllü ve asil bir renktir.Logoda beyaz kullanmak barışçıl,uzlaşmacı,doğrucu,istikrarlı ve vizyonu geniş bir firma imajı verecektir.

Sarı:Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir.Sarı renk, umutsuzluğu kaldırarak yerine neşe, eğlence ve keyif katar.Sürekli bakıldığında ise rahatsız edici etkisi vardır.Taksilerin sarı olmasının sebebi dikkat çekici olup geçici bir kullanım için varolmasıdır.Bu durumda firmanızın yaptığı iş kiralama gibi geçici bir servis değilse sarı çok yalnış bir tercih olacaktır.


Kırmızı:Mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar.İnsanların üzerinde canlandırıcı,kışkırtıcı ve heyecan verici bir etki yaratır.Aynı zamanda kırmızı yaratıcılığı arttırır,insanların pozitif düşünmelerine sebep olur yani eğer bir yemek firması veya yaratıcı kimliğinizin ön planda olması gereken bir iş kolundaysanız(ör:reklamcılık) kırmızı logonuzda olmazsa olmazlardan.
Yorum Gönder