0
Mobil Pazarlama
Posted by M. Gizem Akbulut
on
08:31
in
Pazarlama

Türkiye gibi cep telefonun çok yaygın olarak kullanıldığı ülkelerde mobil pazarlama firmalar için maliyeti düşük,hızlı ve hedef kitleye kolayca ulaşma imkanı sağlayan bir kampanya şekli.Dolayısıyla bu da firmaların mobil pazarlamaya doğru yönlenmelerini sağlıyor.Firmalar mobil pazarlama kampanyalarını temel anlamda iki şekilde gerçekleştiriyorlar.
İlk yöntem firmalarin teşebüsüyle gerçekleşiyor.Şöyle ki;
Firmaların kendilerinin sahip olduğu,ürünlerini kullanan müşterilerine ait izinli veri tabanlarını kullanarak yolladıkları kısa mesaj veya e-mail servisleriyle sahip oldukları müşteri veya potansiyel müşterilerine kampanyaları hakkında bilgi amaçlı yolladıkları mesajlardan oluşuyor. Bu yöntemde varolan risk firmaların tam anlamıyla izinli pazarlama yapmadıklarında bir takım müşterilerinin memnuniyetsizliğine neden olmalarıdır.Mobil pazarlamanın ilk yöntemine birçok örnek vermek mümkün.En basit örnek olarak bir takım giyim firmalarının indirim dönemlerinin SMS olarak size yollanmasını gösterebilirim.
İkinci yöntem ise markanın ilk adımı bir web platformu veya GSM şebekesine devrettiği yöntemdir. Bu yöntemi gerçekleştirebilmek için müşteriyi çekmek adına sonuna bir ödül konulması gerekir. Aynı zamanda bu ödül sebebiyle bu ağı kullanmak isteyen müşteriler tam anlamıyla izin verdikleri için izinli pazarlamanın tüm etik kurallarının gerçekleşmesini sağlamış olurlar.


karşılık olarak TonlaKazan.com a girerek seçtiğiniz bir reklam tonunu,telefonunuzun arama sesi olarak ayarlıyorsunuz.Yani sizi arayanlar normal telefon tonu yerine reklam dinliyorlar.
Yorum Gönder