0

Etnik (Kültürel) Pazarlama

Posted by M. Gizem Akbulut on 13:54 in
Etnik(Kültürel) Pazarlama
Globalleşen dünya...Evet dünya gerçekten çok büyük bir hızla küresel bir alan haline geliyor.Çoğu kişinin bir kendi vatanı bir de yaşadığı ülke var.Tabi bu durumda bir takım sonuçlar ortaya çıkarıyor.

Kişiler nerede doğup,büyüdülerse oranın yaşam şekline alışırlar.Daha sonra siz bu kişileri alıp farklı ülkelere götürürseniz,tükettikleri ürün ve hizmetler kendi kültürlerine en yakın olan grup olacaktır.İşte bu noktada stratejistler yeni bir strateji, uygulama yarattılar,Etnik Pazalama...

Etnik pazalama farklı etnik kökenlere sahip olan bir pazarda,yaygın olan kültürel yapıya göre pazarlamanın fonksiyonlarının kullanılması olarak tanımlanabilir.

Etnik pazarlama iki türlü pazarda kullanılıyor.İlki eğer ülkeniz sınırlarında çok fazla etnik kökeni farklı kişi varsa siz ürününüzü veya hizmetinizi daha geniş bir pazarda satabilmek için,farklı etnik kökene sahip olan gruba yönelik yaptığınız reklam ve ürün gelişme çalışmalarıyla pazar payınızı arttırabilirsiniz.

Buna en iyi örnekte Almanya.Şu anda Almanya'daki Türklerin sayısı yaklaşık 2.7-2.8 milyon.Bunu gören Alman elektrik dağıtım firması Leipzigli reklam kampanyasında etnik pazarlamadan yararlanarak göçmenlere hitap etmeyi hedeflemiş.Reklamda oynayan bayan oyuncunun aksanlı almancasından göçmen olduğu anlaşılıyor.Bu da almanyada yaşayan göçmen vatandaşları kendilerine çekmeye yaramış.Aynı zamanda bir pazar araştırması yaparak farklı kökendeki vatandaşların alışkanlıklarını belirlemişler.Yabancı nüfusunun çoğunluğu Türk olan bir pazarda olan Leipzigli Türklerin birbirlerine olan bağın çok kuvvetli olduğunu ve birbirlerine tavsiye ettikleri ürünlere göre alışveriş yaptıklarını dile getirmiş.Tabi firmada bu araştırmadan sonra Türkler arasında ağızdan ağıza pazarlama yönteminin uygun olduğunu tespit etmiş.Uygulamalarını buna yönlendiren firmanın satışlarında azımsanamayacak artış söz konusu olmuş.

Bir diğer kategoride siz ürününüzü farklı bir ülkede satıyorsanız.Elbetteki bu durumda o ülkenin kanunlarına uyumla ürünleri nasıl bir takım revizyona götürmek zorunda kalınıyorsa aynı şekilde müşterilerin yapısına görede ürünlerde farklılaştırma yapılmak zorunda.Bununda en güzel örneği Mc Donald's...

Bildiğiniz gibi Mc Donald's Tr'de asla domuz ürünleri bulamazsınız,bunun yanısıra bizlerin ağız tadına uyması adınada Mc Turco diye yeni bir ürün çıkardılar.Mc Donald's Almanya'da ise daha farklı uygulamalar gerçekleştiriyor.Her ay kendine bu ayın konsepti diye bir olgu yaratmış.Bir ay Meksika ayı olarak ilan ediliyor ve o ay meksika usulu acılı hamburgerler yapılıyor.Sadece bölge olarak değil kişi adı olarak da konsept belirleniyor.En meşhur alman manken Heidi Klum ayı var mesela.Bu ay Heidi Klum'un yarattığı az kalorili hamburgerler satışa sunuluyor.Bu gibi kampanyalarla almanların surekli ilgisi canlı tutulmaya çalışılıyor.Mc Donald's İngiltere'de de farklı ürün gruplarına sahip.Bacon adı verilen domuz ürünlerinden yapılan hamburgerleri var.Aynı bizde bulunan Big Mac şeklinde baconlı hamburgerler yiyebiliyorlar.Yada ingilizlerin meşhur fasulye gibi sebzelerde içeren ingiliz kahvaltıları da İngiltere Mc Donald'sın ürünleri arasında yer alıyor.
Yukarda verdiğim örneklerle anlatmaya çalıştığım etnik pazarlama aslında sizin müşterinizin ihtiyacını belirleyip onları tatmin etmekten geçen karşılıklı menfaate dayalı bir sistem. Sürekli farklılaşmaktan bahsediyoruz.Yaratıcı olmaktan bahsediyoruz.İşte size farklılaşmanın ve yeniliklerin rotası etnik pazarlama.

0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.