0

Bizim reklamlarımız ve Onların reklamları

Posted by M. Gizem Akbulut on 02:24 in


Reklam sektoru dunyada cok gelişmekte şahsi fikrim olarak maalesef biz biraz daha geriyiz.Türkiye de etkileyici reklam yapılabilmesi için mutlaka duygusal tarafımızın kullanılması gerekiyor.Mesela İş Bankasının Atatürklü reklamı bence çok etkileyici ve hoş bir reklamdı fakat duygusal tarafımızı kullanılarak etkileyici hale getirilmiş bir reklamdı.Bizim reklam ajanslarımız üzülerek sölüyorum ama bizi şaşırtacak veya ürünün özelliğini etkileyici bir şekilde ifade edecek pek reklam çekemiyorlar.Tabii ki arada çok hoşuma giden reklamlarda olmuyor degil.Çok acımasızda olmamalıyız.Fakat hangimizin aklında kalıcı bir ürün reklamı var?



Ne zaman olduğunu tam olarak hatırlamıyorum fakat YKM mağazalarının torba dizaynı gerçekten etkileyiciydi.Aklımızda bıraktığı modern olmayan,düz ve gençlere hitap etmeyen imajını kırmak mükemmel bir seçimdi.Sadece torbalarıyla değil yeni mağaza düzenleri,kıyafet dizaynlarıyla tamamen yeni bir YKM olma yolunda ilerliyorlar.





Türkiye'de reklamlar genellikle ürün veya hizmet sektöründe faaliyet gosteren firmaların reklamları oluyor.Son dönemlerde sosyal sorumluluk projelerinin reklamlarıda oynamaya başlasada bu reklamlar genelde bizde dalga konusu oluyor bunuda gogus kanseri reklamı için soyunan manken ve oyuncuların neden soyunduğuyla değil tamamen soyunmalarıyla ilgilenmemizden belli oluyor.Oysa yurtdışındaki televizyonlarda normal reklamların yanında insanları etkileyecek sosyal sorumluluk reklamlarıda vizyonlarda yerlerini buluyor.
Ürün ve hizmetlerin reklamlarında ise çok değişik yaratıcı reklamlarla tüketiciye vermek istedikleri hissi çok rahat ve ilginç konseptlerde yansıtıyorlar.Bacardi reklamını hatırlayalım o kadar güzel bir müziği vardı ki çok uzun zaman hepimizin cep telefonu melodisi oldu ve bacardinin eğlence hayatını canlandırdığı izlenimini çok rahat yansıttılar.Bizin içki reklamlarımızı ele alalım televizyonda yayın yasağı olduğu için yayınlanamıyorlar sinema ve yazılı yayın organları için hazırlanıyor ve sadece şişe,soğuk olduğunu yansıtan damlacıklar ve adı etkileyici bir ses tonuyla dile getiriliyor.


Bu sektörde gelişmekte olan bir grubumuz fakat çalışanların çok daha açık fikirli olmaları ve sanırım eleştirilere açık olmaları gerekecek.Keza biz millet olarak eleştirmeyi çok sever ama yapıcı olup desteklemek konusunda bir adım geride dururuz.











0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.