0

Farklı Markalar Farklı Reklam Stratejileri

Posted by M. Gizem Akbulut on 23:51 in


Benetton'un SS stratejisi


İtalyan firmasının reklamcılıkta farklı olmasının sebebi reklamlarında sosyal sorumluluk (SS) temasının olması. Reklamlarda konu olarak açlık, özgürlük, savaş gibi temaları işliyor ürünlerin reklamına odaklanmıyor.Benetton'un sahibi reklamları için sadece firmaya kazanc saglamasın tüm dünyaya örnek olsun diye bu stratejiyi güddüklerini ifade ediyor.Tabi bu değişimi ülke başkanlarından tutunda sıradan vatandaşlara kadar eleştirenler de var.Bu sosyal sorumluluk gerektiren konuları Benetton'un kendi çıkarı için kullandığı,duygu sömürüsü yaparak müşteri çekmeye çalıştıklarını idia ediyorlar. Fakat Benetton bu stratejinin bir çok firma tarafından uygulanması gerektiğini,kendilerinin bu konulara dikkat çeken tek marka olduklarını ve bu stratejileri yüzünden reklamlarda farklılık yarattıklarını bununda reklam ajanslarını korkuttuğunu ifade ediyor.Sonuç olarak da bu eleştirilerin bu korku sebebiyle yapıldığını idia ediyorlar.

Nestlé'nin Osmanlı Zamanındaki Pazarlama Stratejileri
Günümüzde çoğu firmanın aşağı yukarı ne pazarlama stratejisi veya reklam kampanyalarının sebepleri tahmin etmek ve hatta önceden ön görmek mümkün.Peki eskiden bu kadar çok görsel,yazılı,sözlü medya yokken ne yapıyorlardı? İşte size nestlé'nin Osmanlı zamanında yaptıkları...
Avrupa'da olduğu gibi, Osmanlı piyasalarında da satış temsilcileri ürünlerin dağıtımını sağlıyordu. Satışta, eczaneler büyük bir önem taşıyordu çünkü bebek maması sadece bir ana sütü yedeği olarak değil, hasta çocuklar ve daha sonra yetişkinler için de bir ilaç olarak kullanılıyordu. Satış mümessilliğinin dışında, Osmanlı İmparatorluğu'nun İzmir, Selanik, Kahire ve İskenderiye gibi büyük şehirlerinde de distribütörler bulunuyordu ve çoğu eczaneydi. İstanbul ajanı tüm günlük Osmanlı gazetelerine ve periyodik yayınlara reklam vermekle mesuldü. Nestlé sadece Vakit gibi Osmanlıca/Türkçe yayınlara değil, yerli azınlıklara hitap eden gazetelere de reklam veriyordu. 19. yüzyılın sonlarında Avrupa'da yapıldığı gibi, burada da ürünü deneyen tıp uzmanları, özellikle çocuk doktorları, gazete makaleleriyle önerilerde bulunuyorlardı. 1890'larda eşantiyon ürün, broşür, tanıtım dergisi, resim ve reklam panoları için masrafların arttığı görülüyor. 20. yüzyılın başlarında ise, bu tür araçlar için yapılan harcamalar reklam masraflarını geçmeye başladı. Diğer taraftan, Nestlé geleneksel Osmanlı esnaf yöntemlerini kullanıp, ürünü tanıtmak için bir deve üstünde müzik çalarak sokakları geziyordu. Bu yöntem özellikle okuma yazma bilmeyen Osmanlı tüketicisine ulaşmak için kullanılıyordu


0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.