0

Henry Ford'un ve Ford Logosunun Hikayesi

Posted by M. Gizem Akbulut on 15:19 in

Henry Ford 30 Temmuz 1863'de Dearborn/Michigan'da İrlanda kökenli bir çiftçinin altı çocuğunun en büyüğü olarak dünyaya geldi. Oniki yaşındayken annesini kaybeden Henry, boş zamanlarını kendisine kurduğu bir mekanik atölyesinde geçiriyordu. Burada 15 yaşında ilk buharlı makinesini yaptı. Detroit'te bir şirketin atölyesinde çıraklığa başladı ve önceleri cep saatleri onarımı konusunda uzmanlaştı. Cep saatlerini büyük çapta uygun fiyata üretme planından kısa bir süre sonra vazgeçti. 1882'de Michigan'ın güneyinde buharlı makine montörü olarak ilk kez sürekli bir işe girmiş oldu.

1891'den sonra Detroit'te Edison Illuminating Company'de (Işıklandırma Şirketi) mühendisliğe başladı (1893'te başmühendis oldu). Boş zamanlarında otomobil üretimi üzerinde çalışıyordu. İlk tek silindirli benzin motorunu 1893'te kendi evinin mutfağında üretti. Üç yıl sonra ilk otomobilini yaptı. 33 yaşındaki Ford, bisiklet tekerlekleri monte ettiği bir şasiye bir motor taktı. İlk şirketi olan Detroit Automobile Company, kuruluşundan birbuçuk yıl sonra, 1890'da iflas edince, Ford 16 Haziran 1903'te hisselerine % 25,5 oranında ortak olduğu Ford Motor Company'yi kurdu. Aynı yıl içinde ürettikleri ilk otomobil ABD'de satıldı. 1904'ten sonra otomobillerini başka kıtalara da ihraç etti.


Ford'un, iş bölümü ve rasyonelleştirme yoluyla daha düşük maliyetli bir üretime ve daha yüksek satış sayılarına ulaşılacağına ilişkin düşüncesi tutundu. Aynı zamanda daha kısa çalışma saatlerini ve daha yüksek işçi ücretlerini savunmakla birlikte şirketinde sendikal eylemleri kabul etmedi."Fordizm" izleyen zamanlarda çok sayıda işletme tarafından benimsendi.Şirket Başkanlığına Oğlu Edsel 1943'te ölünce Henry Ford yeniden şirketinin yönetimini üstlendi. 1945'te savaşın sona ermesiyle silahlanmaya yönelik siparişlerin çoğu iptal edilince, Ford rekor sayılacak bir süre içinde barışsal üretime geçti. Temmuz 1945'te ilk binek otomobili üretim bandından çıktı. Bu, ABD'de üç buçuk yıldır üretilen ilk arabaydı. Bundan iki ay sonra Ford, şirket yönetimini torunu Henry Ford II'ye devretti. Şirketin kurucusu Ford, 7 Nisan 1947'de, 83 yaşında, Dearborn/Michigan'daki evinde bir beyin sektesinden öldü.


FORD LOGOSUNUN HİKAYESİ


Her şey 1903′ün yaz aylarında başlamıştı, Childe Harold Wills, Henry Ford’un mühendis bir asistanıydı ve tam anlamıyla bir ticari sanatçı gibi eğitilmişti. Onlu yaşlarında dahi kendi cep harçlığını kartvizit baskıları yaparak çıkaran Wills halen kendi baskı makinesini evindeki çatısının arasında tutuyordu. Bu becerisinin, onu dünyanın en bilinen logolarından birisinin tasarlayıcısı olmasını sağlayacağı aklına gelmemişti şüphesiz ancak Henry Ford “Ford Motor Company” kelimelerinin stilize edilmiş bir versiyonun yazılmasını görevini ona vermişti. İlk defa 1904 yılında bir arabada kullanılan amblemde, tıpkı Coca Cola’nın “C” harfine yaptığı hareketli tasarımı Ford’un “F” harfine uyguladılar.
1906 yılında geliştirilmeye devam eden bu el yazısı şeklindeki amblem, 1906 yılında “F” ve “d” harflerinin uzun kuyruklarıyla birlikte arabanın radyatörleri üzerinde yerlerini almıştı. 1911′de şimdiki el yazısı şeklindeki Ford amblemi haline gelen bu tasarımın oval içerisinde kullanılması 1927 yılında gerçekleşti. Fon renginin koyu mavi olduğu bu tasarımdan sonra 30′lu yıllarda bu tasarım kayboldu ta ki 2. Dünya savaşının hemen ardından bu sefer kırmızı bir fonla tekrar kullanılmaya başlandığı tarihe kadar.
kaynak:

www.pazarlamamarketting.com





0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.