0

Hizmet Sektorunde Pazarlama

Posted by M. Gizem Akbulut on 23:56 in

İki çesit ürün pazarlayabiliriz,ilki elle tutulur,gozle gorulur maddesel urunler digeri de maddesel olmayan hizmet diye adlandırdıgımız hayatımızı kolaylastırmak adına yapılan yardımlasmanın urun olarak satılması.Gozumuzle gordugumuz islevini bildigimiz urunleri pazarlamak bir hizmeti pazarlamaktan cok daha kolaydır.Cunku siz tuketicinin onune elliyle dokunabilecegi islevini kesin olarak bildigi bir meta sunarsınız fakat hizmette işin içine insan faktoru girdigi tuketici ikna edip satabilmek tamamen satıscının kabiliyetine ve gecmişte yaptıgınız işlere kalıyor.Hizmetler değişik bakış açılarına göre sınıflanabilir.

Bu sınıflamaya göre hizmetler 4 gruba ayrılmıştır.

Bunlar;

1- DAĞITIM HİZMETLERİ : Bunlar mal ve hizmetlerin alıcı ve kullanıcılarına ulaştırılması ile ilgili hizmetlerdir. Taşıma, depolama, haberleşme ve öteki ticari hizmetler gibi.

2- ÜRETİCİ HİZMETLER : Üretici işletmelere sunulan hizmetleri ifade ederler. Hukuk bankacılık hizmetleri gibi.

3- SOSYAL HİZMETLER : Kişilere topluca sunulan hizmetlerdir. Sağlık, eğitim ve öteki kamu hizmetleri gibi.

4- KİŞİSEL HİZMETLER : Bunlar kişilerin özel ihtiyaç ve isteklerini karşılamaya yönelik olarak sunulan hizmetlerdir. Ev ve tamir bakım hizmetleri gibi.

Her bir grupta baslıca faktor insan faktörüdür.İnsan çok değişken olabildiği için düzgün bir takım çalışması ve eksiksiz bi koordinasyon bu sektordeki iş sırasında oluşabilecek her türlü problemi çözebilmenin en kolay şartı diyebiliriz.Hizmet pazarlamasında yapılabilecek en akıllıca davranış rakiplerin iyi araştırılmasıdır.Hizmeti pazarlarken müşteriye güven verebileceğimiz ve farklılaşabildiğimiz en önemli faktör geçmişte yapılan işlerdir.Yani referanslar.Referanslarınız toplum tarafından bilinen firma veya kişilerse sizinde o işi almanız kolaylaşacaktır fakat bu duruma gelene kadar nasıl müşteri elde edebiliriz? İşte bu aşamada rakip analizi ve farklılaşma ön plana çıkıyor.Rakiplerinizin yapmadığını yapmak sizi öne çıkaracaktır.Bir önemli konu da risk analizlerinin doğru yapılıp bunun planınında müşteriye sunum olarak ifade edilmesi.Kısaca müşterinin aklında soru işareti bırakmamaktır.

Örnek olarak son dönemde hayatımızda bir anda merkez haline gelen 3G uygulamasını verebiliriz.Turkcell ve Vodafone iki rakip olarak bu konuda çekişme halindeler.Vodafone müşterilerine dünya lideri olarak 3Gde tecrubeli oldugunu ifade eden reklamlarla oluşabilecek sıkıntıları ki bunlarda bu sosyal hizmet grubundaki risklerdir daha önceden karşılaştığını ve çözümlerini bildikleri ifade eden reklamlarla gelerek müşterinin güvenini kazanma politikasıyla satışlarını arttırmayı hedefliyor.
Sonuç olarak hizmet sektörü pazarlamasında en önemli faktör insandır ve iyi eğitimli satışçılarla müşterinin güvenini sağlayıp satışı kapadıktan sonra yapılan işin kalitesi,riskleri karşılamak yapılan küçük ama dikkat çeken farklılıklarla piyasada tutunmak işin aslını oluşturmaktadır.

0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.