0

Sponsorluk

Posted by M. Gizem Akbulut on 19:08 in
Sponsorluk genelde kar amacı gudulmeden spor, sanat, kültür ve sosyal olaylara kişiler veya firmalar tarafından maddi veya manevi verilen destek anlamına gelir.
Bazı kurulusların sponsor olmaları kendi menfaatlerine cok buyuk katkı saglar bu katkılar:

1.Reklamı yasak olan urunlerin(içki,sigara gb) reklamı
2.Tv reklamlarından daha ucuz olmaları
3.Sponsor olunan durumun buyuk kitlelere hitap etmesi
4.Kitlelerle duygusal bağ kurulması
5.Bazı dallarda vergiden avantaj saglamak

Şimdi düşünelim Avea Fenerbahçenin sponsorlugunu aldı.Zaten marka bilinirligi yuksek olan firma birçok taraftarla arasında duygusal bag kurdu.Turkiyede futbol gercekten fanatiklik boyutunda oldugu için FB'nin fanatik taraftarları hat almak istediklerinde Avea'yı tercih ettiler.Hatta sırf bu durumu pekiştirmek adına Avea taraftar hattı bile cıkardı.

Sponsorluklar firmanın imajı içinde fayda saglayan konulardır aslında,buna da ornek olarak Borusan'ı verebiliriz.Borusan jazz festivallerine sponsorluk yapıyor,bu da Borusanın elit bir firma olarak hafızamıza kazınmasına sebep oluyor.
Peki buyuk sponsorluklara firmalar ne kadar ödemede bulunuyor?

işte size bir ornek ve bu ornegin 1 ay içerisinde medya organlarında isiminin yayınlanma sayısı

Ülker-Galatasaray için basketbolda 2 milyon,futbolda 5 milyon dolar yıllık anlasma yapılmıs buna karsılık 2008 mart-nisan ayı içerisinde Galatasaray Cafe-Crown adı ile medya da 492 kere yayımlanmıs.
Bu sponsorluklar her zaman faydali da olmuyor tabiki,aynen Vestel Manisa spor sponsorlugunda Vestelin başına geldiği gibi,Vestel 29 Agustos 2007 de sponsorluktan cekildi ve bunun sebebinin ise Vestel'in satışlarının 15 nisan-15 mayıs doneminde buyuk dusus yasaması olarak dusunuluyor.






0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.