0

Reishi Ganoderma Ölümsüzlük Mantari

Posted by M. Gizem Akbulut on 00:47 in
Geçen gün tanıdığım biri doğum yaptı onun için çiçekçiye girdiğim sırada vitrinde bu mantarı gordum. Değişik geldi çiçekçiye sordum adam çok ayrıntılı olmasada anlatmaya başladı eskiden çin imparatorları bu mantarı yediğinde hayatlarının uzayacağına inanırlarmış.Merak ettim efsaneyi araştırdım.Çiçekçinin anlattıkları doğruymus.

Çin seddini yaptıran Shih-Huang bu mantari yiyen ilk imparatordur.O dönemki inanışa göre bu mantar Tanrıların ve imparatorların yiyecegi olarak kabul edilirdi.Halktan birinin bu mantari yemesi kesinlikle yasaklanmıştı.Eğer halktan biri bu mantardan bulup da saraya teslim etmezse çok ağır cezalandırılıyor tam tersi getirirsede ödüllendiriliyordu.Bir hikayesi de çin imparatoru Ti'le ilgili.Bu imparator 300 güzel kadın ve 300 güçlü erkeğin bulunduğu bir ekibi gemiyle bu mantarlarin çok bulunduğu bir adaya gönderir fakat gemi giderken batar.Kazazedeler adaya çıkarlar fakat geri donemezler.Daha sonrada burada medeniyet kurarlar ki bu medeniyette Çin efsanesine gore bugünki Japonyadır.

Bu arada şuna da değinmeden geçemeyeceğim sağlık ürünleri üreten firmalar bu mantarı tıpkı benim duyduğum gibi duymuş,sera ortamında seri üretime başlamış ve bir çok rahatsızlığa iyi geldiği iddasıyla kapsul haline getirip satmaya başlamışlar.Hakkında böle efsaneler olan bir ürünü pazarlamak çok farklı olacağa benziyor.


0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 M. Gizem Akbulut All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.